16 ლექცია
32 საათი
კურსის მიზანია პრაქტიკული სწავლების გზით გადაამზადოს დამწყები და მოქმედი ანალიტიკოსები, ტექნოლოგიური გუნდების წევრები და მენეჯმენტის წარმომადგენლები IT Solution Architect-ის როლისთვის.
2500 ₾
თუ ხარ ტექნოლოგიებით დაინტერესებული და გსურს სისტემური აზროვნების განვითარება, ეს კურსი იდეალური გზაა IT სფეროში პირველი პროფესიული ნაბიჯის გადასადგმელად.
თუ გინდა გადახვიდე ანალიტიკიდან, პროექტ მენეჯმენტიდან ან QA-დან არქიტექტურის მიმართულებით, კურსი გასწავლის როგორ გადააქციო შენი გამოცდილება ახალი კარიერის საფუძვლად.
უკვე მუშაობ სისტემურ ან ბიზნეს ანალიტიკოსად, დეველოპერად ან პროექტ მენეჯერად? კურსი დაგეხმარება არქიტექტორის როლის უკეთ გააზრებაში და ტექნიკური გადაწყვეტილებების ხარისხის გაუმჯობესებაში.
თუ გაინტერესებს არქიტექტორის როლი, სისტემების დაგეგმვა და მონაცემთა ორგანიზება, ამ კურსით მიიღებ ფართო ხედვას და კონკრეტულ ნაბიჯებს პროფესიული ზრდისთვის.
თანამედროვე IT ინდუსტრიაში IT Solution Architect-ზე მოთხოვნა და შესაბამისად, მათი ანაზღაურებაც მუდმივად იზრდება.
Glassdoor-ის 2024 წლის მონაცემებით, გლობალურად IT Solution Architect-ის საშუალო წლიური ანაზღაურება 35%-ით გაიზარდა ბოლო 2 წლის განმავლობაში.
0-2 წლის გამოცდილება
3000-5000 ₾
2-4 წლის გამოცდილება
5000-9000 ₾
4+ წლის გამოცდილება
9000-15000 ₾
Jira – პროექტების მართვისთვის
დოკუმენტაციის წარმოებისთვის
ხელოვნური ინტელექტის თულები
გუნდური მუშაობისთვის
იდეების ვიზუალიზაციისა და ბიზნეს მოდელირებისთვის
კურსი იწყება გაცნობით სესიით, სადაც მონაწილეები ერთმანეთს გაუზიარებენ თავიანთ გამოცდილებას. განიხილება, ვინ არის სისტემ ანალიტიკოსი, სოლუშენ არქიტექტი და IT ბიზნეს ანალიტიკოსი, რა არის მათი როლები და პასუხისმგებლობები, ამ პოზიციების როლი Agile და Waterfall პროექტებში, ასევე გუნდის წევრებთან ურთიერთობის სპეციფიკა.
მონაწილეების ბექგრაუნდის გაზიარება
ვინ არის სისტემ ანალიტიკოსი, სოლუშენ არქიტექტი და IT ბიზნეს ანალიტიკოსი
მათი როლები და პასუხისმგებლობები
ამ როლების დანიშნულება Agile და Waterfall პროექტებში
გუნდის წევრებთან ურთიერთობის სტრატეგიები
პრაქტიკული დავალება: მესამე სესიამდე მოიფიქრონ ბიზნეს პროცესი, რომელზეც იმუშავენ მთელი კურსის განმავლობაში. ბიზნეს პროცესები არ უნდა მეორდებოდეს და თითოეულ სტუდენტს უნდა ჰქონდეს უნიკალური.
განვიხილავთ, როგორ უნდა დავიწყოთ ამოცანის კვლევა და რა პუნქტებსა და დეტალებს უნდა მივაქციოთ ყურადღება.
ამოცანის პირობების დაშლა და გააზრება
არსებულ ფუნქციონალში ცვლილების შეტანა
ახალი ფუნქციონალის დაწერა
პრაქტიკული მაგალითების განხილვა
სესიაზე განვიხილავთ მოთხოვნების შეგროვების ეტაპს. მონაწილეები ისწავლიან, როგორ დავიწყოთ მუშაობა პროდუქტზე და ვთარგმნოთ მოთხოვნები ტექნიკურ ენაზე. როგორ გავხადოთ ინფორმაცია დეველოპერებისთვის მარტივად აღქმადი.
სისტემის სასიცოცხლო ციკლის ანალიზი (SDLC)
User Story სტრუქტურის განხილვა
Acceptance Criteria წერის სტანდარტი
პროდუქტული *As a … I want to … so that…* დაწერა
ტექნიკური *Given … When … Then …* დაწერა
პრაქტიკული დავალება: ბიზნეს პროცესის ლოგიკებად ჩაშლა.
მონაწილეები გააანალიზებენ რეალურ ქეისებსა და პრაქტიკულ ბიზნეს პროცესებს ყოველდღიური ცხოვრებიდან. ერთერთ მაგალითზე იმუშავებენ და შექმნიან ბიზნეს პროცესის დიაგრამას.
ბიზნეს პროცესების ანალიზის საფუძვლები
დიაგრამის წინასწარ შეთანხმების მნიშვნელობა
არასწორად შექმნილი პროცესების იდენტიფიკაცია და ანალიზი
Case analysis
პრაქტიკული დავალება: ბიზნეს პროცესის დახატვა.
შემდეგ სესიაზე ყურადღება გამახვილდება BPMN დიაგრამებზე. მონაწილეები გაეცნობიან BPMN notationებს, შეისწავლიან, როგორ ხდება პროცესების მოდელირება და გააანალიზებენ განსხვავებას ToBe და AsIs დიაგრამებს შორის.
BPMN ფიგურები და notationები
პროცესების ანალიზი და Flowების იდენტიფიცირება
ToBe vs. AsIs დიაგრამები
პრაქტიკული დავალება: უკვე დამუშავებული ბიზნეს პროცესის გადახატვა bmpn ის ფიგურებით.
მონაწილეები იმუშავებენ Advanced BPMN მოდელირებაზე და დახვეწენ უკვე შექმნილ დიაგრამებს.
ბიზნეს პროცესების ოპტიმიზაცია
დავალება: არსებული დიაგრამების დახვეწა და გაუმჯობესება
პრაქტიკული დავალება: ბიზნეს პროცესის საბოლოო დიაგრამამდე მიყვანა.
სესია დაეთმობა მონაცემთა გაცვლას და ინფორმაციის სტრუქტურირებას. განხილული იქნება ქეისი – რა ინფორმაცია გადაეცემა პროცესის მოქმედ პირებს, როგორ ხდება მისი დამუშავება და გადამოწმება. განიმარტება, რა განსხვავებაა მონაცემს, პარამეტრსა და ინფორმაციას შორის.
Case analysis
ბიზნეს პროცესის მოქმედი პირების იდენტიფიკაცია
ინფორმაციის გაცვლა მოქმედ პირებს შორის
რა არის მონაცემი, პარამეტრი და ინფორმაცია?
სესიაზე მონაწილეები გაეცნობიან მონაცემთა ბაზებს, მათ ტიპებს და სტრუქტურებს. განხილული იქნება, როგორია რელაციური და NoSQL მონაცემთა ბაზები, რაში განსხვავდებიან ისინი და როგორ ხდება მონაცემთა ორგანიზება.
რელაციური vs. NoSQL მონაცემთა ბაზები
მონაცემთა ორგანიზება და სტრუქტურირება
სესიაზე პრაქტიკულად გაანალიზებენ HR სქემას და შეისწავლიან SQLის გამოყენებას. ყურადღება დაეთმობა Select, Join და Where ოპერაციებს, ასევე, განხილული იქნება Primary Key და Foreign Key კონცეფციები.
HR სქემის ანალიზი
SQLს საფუძვლები: `SELECT`, `JOIN`, `WHERE`
მარტივი სელექთების დაწერა
Primary Key vs. Foreign Key
პრაქტიკული დავალება: მარტივი სელექთები.
სესიაზე მონაწილეები იმუშავებენ ქეის ანალიზზე. გაანალიზდება, როგორ ხდება მონაცემების მართვა და პროცესის სწორად ორგანიზება.
სისტემაში რეგისტრაციის ლოგიკა
მონაცემთა მართვის პროცესები
შუალედური გამოცდა
შუალედური პრეზენტაცია:
მონაწილეებმა უნდა წარმოადგინონ მათ მიერ გაანალიზებული ქეისები
ქეისები უნდა ფარავდეს განვლილ თემებს
ჯგუფური უკუკავშირი და გაუმჯობესების შესაძლებლობები
სესია დაეთმობა Notification სისტემებს. განხილული იქნება, რა დროს იგზავნება შეტყობინებები, როგორ ხდება მათი გენერირება და რატომ არის საჭირო ვალიდაციები. განვიხილავთ ისეთ ქეისებს, რომელშიც ნათლად ჩანს ვალიდაციის როლი პროცესში.
როდის იგზავნება შეტყობინებები და როგორ იკინძება?
ვალიდაციების საჭიროება და მათი გავლენა სისტემის უსაფრთხოებაზე
როგორი შეტყობინებები უნდა გამოვიტანოთ ხარვეზის შემთხვევაში
Case Analysis
პრაქტიკული დავალება: განვლილი საკითხების მორგება არსებულ ქეისებზე.
სესიაზე მონაწილეები გაეცნობიან სერვისის არქიტექტურას. გაანალიზებენ, რომელი ინფორმაცია ინახება Backendში და რომელი Frontendში. ასევე, იმუშავებენ რამდენიმე UI Screenის ანალიზზე, რათა უკეთ გაიგონ, როგორ ფუნქციონირებს სისტემა.
რა მონაცემები ინახება Backendში და რა Frontendში?
UI ანალიზი
არსებული დიზაინით მოთხოვნების დაიდენტიფიცირება
ამოცანის ტიპების ანალიზი - ხარვეზის და ცვლილების განსხვავება
მომდევნო სესიაზე განხილული იქნება HTTP მეთოდები და მათი დანიშნულება. ასევე, მონაწილეები გაეცნობიან პრაქტიკულ ნაწილს, სადაც ისწავლიან Inspect Elementის გამოყენებას ბრაუზერში და APIს ტესტირებას Postmanის მეშვეობით.
GET, POST, PUT, DELETE, PATCH – მნიშვნელობა
Inspect Elementის პრაქტიკა ბრაუზერში
Swagger-ის მართვა
Postmanის გამოყენება APIს დასატესტად
პრაქტიკული დავალება: არსებული ქეისებისთვის საჭირო სერვისების იდენტიფიკაცია და შესაბიმისი მეთოდის მინიჭება.
სესიაზე ფოკუსი გაკეთდება დოკუმენტაციის დაწერასა და ტესტირებაზე. მონაწილეები შეისწავლიან, როგორ ხდება Backend და Frontend კომპონენტების ტესტირება და APIს დოკუმენტაციის შექმნა.
Backend და Frontend კომპონენტების ტესტირების პრინციპები
APIს და სისტემის დოკუმენტაციის შექმნა
პრაქტიკული დავალება: დამუშავებულ ქეისებზე დოკუმენტაციის დაწერა.
სესიაზე დავფარავთ ქეისს, რომელიც შედგება რთული ბიზნეს პროცესებისგან და საჭიროებს ვალიდაციებს. გააანალიზებენ, რა მონაცემებია საჭირო და როგორ უნდა იმართებოდეს პროცესი.
პროცესის ანალიზი
საჭირო მონაცემთა იდენტიფიცირება
განვიხილავთ რა სახის არქიტექტურა არსებობს და თითოეულის უპირატესობა დასმული ამოცანის მიხედვით.
მონოლითური არქიტექტურა
მიკროსერვისები
ფინალური გამოცდა
ფინალური პრეზენტაცია:
მონაწილეების საბოლოო პროექტების პრეზენტაცია
კურსის შეჯამება და უკუკავშირი